liveyourlifee

Alla inlägg under juli 2011

Av Madde Rönnqvist - 19 juli 2011 12:28

Snacka om en dålig morgon. Vaknade av att farsan kom in och väckte mej och sa att jag skulle hjälpa honom att bära ner sminkbordet. Men när jag väl klätt på mej och klivit upp ja då är han redan nere nästan med sminkbordet och sa att de va lättare än vad han trodde. Då gick jag och la mej igen men inte fan kunna jag somna om inte. Så efter ett tag klev jag upp och gick ner och käka frulle och kika på Tv. Tänkte baka muffins nu men inte fan finns det nå smör inte! Och sen så vet jag helt säkert nu att man inte får nå barmbidrag denna månad och det får vi inte fören i september! Snacka om att bli less ja!! Känner fan ingen lust att åka till Stockholm längre. Men blir väll att göra det ändå fast att jag egentligen bara vill vara hemma! Jajja... 

Vet inte vad jag ska hitta på idag. Kanske blire att bara tare lugnt elr nått fram tills ikväll då när jag ska ut och springa och sånt. Lite senare tar jag väll och börjar packa men nu när jag vet att vi inte ska åka och shoppa nå så behöver jag inte packa med mej så mkt saker. Hela resan till Stockholm kommer bli MKT tråkigare än vad vi hoppats på. Farsan vägrar köpa åksjuksarmband åt mej så vette fan hur mkt jag kommer klara av på grönan! Vissa saker e bara för SURT!

Jajja måste göra nånting åt det.


Puss och kram   

Av Madde Rönnqvist - 18 juli 2011 23:52

Nu sitter man vid skrivbordet och har nydligen kikat på "Love and other disasters"  Grymt bra film ^^ 


Idag har man städat,rensat och mublerat om i tummet då. Vart att slänga ut mitt lila fula skrivbord och mitt vita sminkbord. Så nu har man farsans gamla skrivbord som e mkt snyggare än mitt va och sen så har farsan satt upp skåpet där jag har allt mitt smink och sånt^^ 
Så nu har jag MYCKET mindre prylar som att jag slängde de mesta för att få plats med nya saker ^^ 

Och sen så har jag mublerat om lite ^^ 

Nöjd vart jag iaf! :) 

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på i morgon... Kanske blir det bara att packa och tvätta och sånt. Förmodligen så sover jag väll till tolv elr nått. Det har jag gjort i två dagar i sträck nu ^^ 


Vart inge ut och springa idag som att man va rätt så trött efter att ha städat och sprungit upp och ner för trappan och allt men i morgon så drar jag ut och springer och så ^^ 


Sen så på onsdag så åker vi äntligen tillbaka till Stockholm. Fan jag skulle kunna bo där! Love the big City ;)

 

Puss och kram  

Av Madde Rönnqvist - 18 juli 2011 22:06

 Vissa går mej bara på nerverna! Ta och väx upp för fan! 

Av Madde Rönnqvist - 18 juli 2011 21:01

Hmm... Om jag är förbannad? Jaaa jävligt... 
Kanske intee får barnbidraget denna månad som att jag nu e 16 år och ska börja i gymnasiet. Men asså vafan jag borde fortfarande få pengar. Hur fan hade dom tänkt att man ska klara sej till september om man inte får denna månad? De är ju helt absurt!!! Vi ska för i helvete till Stockholm på onsdag! Och vi skulle förmodligen och shoppa på lördag.. Men hur fan ska jag kunna göra det nu om jag inte får mina pengar??? Fy fan vad irriterad man blir påt!  Hur fan hade dom tänkt att vi ungdomar ska klara oss om vi inte får pengar varje månad som dom sakt ? Är dom helt jävla dum i huvudet elr ? För nått fel är det iaf på dom! Gaah va less jag blir!!!


Tycker inte ni att man borde få pengar varenda månad?


Puss o Kram    

Av Madde Rönnqvist - 17 juli 2011 22:12

Nu sitter man och käkar lite smått.. Blev gurka,tomat och två kokta ägg ^^ Ny duschad e man med som att man ganska nydligen kom hem efter en ganska lång spring runda. Vart längre än jag trodde men bråkade med farsan så orka inte vara hemma så allt för att slippa de så drog man ut och sprang då ^^ 

Kändes jävligt bra^^ 


Men nu snart så blire att kika på "Love and other drugs" ^^ Den verkar att vara bra ^^ Har inte riktigt sätt den än  ;) 

 

Puss och kram  

Av Madde Rönnqvist - 17 juli 2011 18:39

Nu sitter man och bah ta det lugnt. Ida åkte nydligen hem så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har lust att dra ut och springa men vet inte om jag ska göra det nu elr ikväll. Vi får se. förmodligen gör jag det senare.


I morgon blire förmodligen att städa rummet och mublera om lite för börjat tröttna på så som det ser ut. Synd bara att min garderob e för stor att den bara får plats där den står nu. Men nice ändå med en stor garderob :) 


Aja nu ska jag nog gå ner och kika lite på tv om det inte blir att lägga mej och kika på film på datan ^^ 

 

Puss och kram   

Av Madde Rönnqvist - 17 juli 2011 11:50

Nu ligger man och irriterar sig på denna data då. Den e så förbannat seg fast att jag raderat massor och allt! Fan snart skaffar jag mej en ny! 
Vaknade nyss då så blir väll att jag och Ida drar ner och letar upp lite frukost men svårt när man har en farsa som vägrar åka och handla mat i tid! Men jajja. 


Nu ska jag försöka få in bilderna på datan som att den vägrade igår.  


Puss och kram    

Av Madde Rönnqvist - 16 juli 2011 23:56

Nu har man kommit hem efter att ha varit i stenö och knäppt kort ^^ 

Kanske lägger ut sen någon gång men först hamnar dom på Facebook skulle jag tro :)  Kvällen va helt klart grymt rolig! 

Måste göras om iaf ^^ 


I morgon får vi se vad vi hittar på som att jag måste tvätta och sånt ^^ vi får se kanske gör det på måndag i stället men jajaja de märks ^^


Men nu ska vi lägga in bilderna på datan :)


Puss och kram  

Presentation


Jag heter Madde och jag är en tjej som pluggar vård och omsorg och umgås med underbara vänner! Jag bor i Söderhamns kommun. Denna bloggen är min offentliga dagbok som jag skriver om min vardag, mina tankar, om mode och ren fakta. Hoppas ni gillar de.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hårfärg borde jag ha?
 Rött
 Blond
 Svart
 Brunt
 Slinger
 Färgat underhår

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards