liveyourlifee

Alla inlägg under oktober 2013

Av Madde Rönnqvist - 26 oktober 2013 17:34

Nu sitter man hemma i lägenheten efter en dag på stan i Stockholm stad och har köpt den jackan jag har velat haft hur länge som helst så nu är jag den lyckligaste tjejen i världen.
Har köpt mig två nya tröjor, jackan som jag alltid har velat haft och puder.
Sen så köpte jag lite godis och en Cola zero till ikväll då jag och syster ska på bio.
Snart blir det att mumsa på Lenas godis och spela kort med hela gänget innan vi förbereder skagenbagguetter till middag.
Älskar Stockholm!

Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 26 oktober 2013 17:25

Va och käkade på en fin restaurang inne i stan i Stockholm och hade det mysigt och gott som tusan va det med.

Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 25 oktober 2013 20:57

Nu ligger man i soffan mätt och belåten efter en nyttig och go middag och efter att provsmakat choklad.
Nu ligger man i soffan med ett glas fanta och några av chokladen bredvid.
Ikväll blir det bara att ta det lugnt och förbereda för morgondagen.

Ha en trevlig fredagskväll allihopa.

Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 25 oktober 2013 09:15

 

Intresserad av att köpa skor? Isf klicka här


 

Intresserad av högskaftade skor? Isf klicka här.


Är du sugen på att köpa vinterskor så ska du klicka in dig på dom där sidorna.

Det finns många andra skor än dom där.

Kika in. Ni kommer inte ångra er!


Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 25 oktober 2013 08:40

Hallååå allihopa där ute :D


Idag så blir det äntligen att åka till kära Stockholm idag.

Känns som att det var hur länge sen som helst man var där men det var det ju inte va bara ca en månadsen.

Så idag blir det idrott sista lektionen sedan till stan och sälja lite kläder och smycken och sen gå på H&M med Fanny sedan ta 14.30 bussen hem för att duscha och packa i det sista i handväskan innan jag sedan ska till bussen för att åka till farsans jobb.

Klockan fem så åker vi mot Stockholm och när vi kommer fram bjuder farsans vän på mat hemma hos henne och så blir det att kolla på Idol.

Efter Idol kommer jag nog ta och sätta mig ute på balkongen och kolla ut över utsikten och bara njuta av att vara i kära Stockholm sedan i morgon blir det att gå på stan och kika runt lite där i Stockholm och käka ute på nån Restaurang.

På kvällen kl 21.20 blir det att dra till Stockholms största biograf med lillasyster och kika på Insidius 2.

Sedan vid ca 23.15 blir det att ta bussen hem igen till Lägenheten.

Längtar verkligen som bara den.

Synd att vi bara stannar över helgen och inte över lovet men man får inte alltid som man vill.


Men tror ingen kan längta så mkt som jag gör just nu.



Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 24 oktober 2013 13:16

 

Intresserad av att köpa träningsöverdelar? Isf klicka här.


 

Intresserad av träningströjor? Isf klicka här.


 

Intresserad av träningsbyxor? isf klicka här.


Puss och kram//M



Av Madde Rönnqvist - 24 oktober 2013 10:54

    

Intresserad av blusar från ellos? I så fall ska du klicka här.


Intresserad av byxor? I så fall klicka här.


 

Intresserad av accessoarer? I så fall klicka här.


 


Intresserad av underkläder? I så fall klicka här.


Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 24 oktober 2013 10:06

Hallå allihopa.
Har ni hört talas om skräckdrogen ( krokodil - drogen ) ?

Den har ju nått sverige nu och fy fan vad vidrig kroppen blir av den.
Kroppen ruttnar ju ungefär innefrån och ut och efter ett tag så ser man ju ut som en död människa fast att man är levande. Inte för att man överlever så länge om det går för långt.

Och liksom tänk om folk kommer på att dom vill exprementera ännu mer med drogen då kan den ju bli ännu farligarligare.


Här kommer fakta som jag har kopierat från en hemsida som det står fakta om detta:


Skräckdrogen ”Krokodil” har nått Sverige

Västerås har under den senaste tiden drabbats av en ”drogvåg” som främst bestått i en kraftig ökning av den syntetiska drogen MDPV bland ungdomar. Nu rapporterar Vestmanlands Läns Tidning att man på medicinakuten även fått in en kvinna som tagit Krokodil – ett ”hemkok” av desomorfin som får kroppsdelar att ruttna.   

Enligt Vestmanlands Läns Tidning berättar Josefin Viklund, medicinsk ledningsansvarig på medicinska akutvårdsavdelningen MAVA, att kvinnan själv uppgav att hon tagit Krokodil. ”Viklund fann ingen anledning att misstro henne, kvinnan hade fula hudsår”, skriver vlt.se.

Hittills har polisen inte gjort några beslag av Krokodil, utan är främst oroade över MDPV-epidemin.

Krokodil är ett stort problem i Ryssland där fattiga missbrukare själva tillverkar den i hemmalaboratorier med hjälp av jod, röd fosfor och värktabletter innehållande kodein. Resultatet är ett ”smutsigt” desomorfin, en drog som är åtta till tio gånger starkare än morfin. Desomorfin är en farlig drog i sig själv, men slaggprodukterna från tillverkningen ger upphov till svåra inflammationer, vävnadsskador och kallbrand. Enkelt uttryckt börjar missbrukarens lemmar ruttna.

Krokodil används av begripliga skäl endast av de tyngsta och mest desperata missbrukarna. Den dök först upp i Sibirien och de ryska delarna av Asien år 2002, men under de senaste tre åren har användningen spritt sig över hela Ryssland. Förra året rapporterade den tyska tidningen Bild om att den hade kommit till Tyskland, och under den senaste tiden har rykten om den kretsat i Västerås.


Känsliga personer varnas för att inte kolla på bilderna!


Sånt där är vad som kan hända med folk som tar den där drogen.

Så sjuuuukt jävla vidrigt!
Blir äcklad av att bara kolla på bilderna och jag vet att dom är hemska.

Men jag har lärt mig av att hur mer man kollar på sådana bilder som är äckliga, hemska och läskiga så lär man sig av dom att inte göra samma sak som dom som har gjort det och då blir det att man låter det vara och håller sig borta från det.

Ungefär som när man har en fågelskrämma för fåglar när man vill att dom låter bli ens majs.

Så förlåt för äckliga bilderna men nu kan folk se vad som händer med kroppen om man väl tar den där drogen.

Dock tkr jag att den där drogen borde hete zombie - drogen ist för Krokodil - drogen.


Sådär nu har ni fått läst lite om det där och blivit äcklad av några bilder.


Puss och kram//M


Presentation


Jag heter Madde och jag är en tjej som pluggar vård och omsorg och umgås med underbara vänner! Jag bor i Söderhamns kommun. Denna bloggen är min offentliga dagbok som jag skriver om min vardag, mina tankar, om mode och ren fakta. Hoppas ni gillar de.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hårfärg borde jag ha?
 Rött
 Blond
 Svart
 Brunt
 Slinger
 Färgat underhår

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards