liveyourlifee

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Madde Rönnqvist - 22 oktober 2013 19:40

Hellojjj allihopa

Nu sitter man och väntar på att kladdkakan ska bli klar i ugnen.

När jag kom hem från skolan så startade jag ugnen och lite senare stoppa jag i pommes där och när de va klart så blev det att steka naggets och skära grönsaker och sedan göra ordning måltidsdryck och häva på allt på två tallrikar och två glas sedan kom Ida så då satte vi oss framför Tven och käkade och kolla sedan när det var klart blev det att tvätta Idas hår sedan torka det sen så gjorde jag två inbakade flätor på hennes Änglarhår som jag kallar det :)
Sen så när det var klart så blev det att baka kladdkaka :) så nu står den i ugnen :)

Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 22 oktober 2013 10:35

Musik är något som verkligen är viktigt i mitt liv.

Jag blir verkligen inspererad av musiken och en del texter håller jag verkligen med om.

Vissa låtar stämmer riktigt bra in i mitt liv och hur jag känner ibland.

Musik är något vi alla faktiskt behöver!

Tyler Farr - Redneck Crazy.
Det är en låt som jag verkligen är berörd av jag älskar att lyssna på den och jag kan inte låta bli den.

Jag har speciellt fastnat för contrey musik som att dom är lugna men ändå inte och en speciell rytm i dom.


Tyler Farr - Hello Goodbye.
Det är en låt som får mig att tänka på mina syskon ibland.

Kan inte riktigt förklara varför mer än då när jag kommer till dom och sedan när jag måste lämna dom för att jag ska åka hem men det är inte allt i den låten som inspererar mig om mina syskon men vissa ord i den. Sen så när jag lyssnar på den så ryser jag och får nästan tårar i ögonen.


Gabriel  Alares - The show must go on.
Alla förstår inte riktigt vad jag ser i honom och varför jag ofta blir hysterisk när det gäller honom och varför jag blir irriterad om någon pratar när jag försöker lyssna på honom. Men när jag lyssnar på när Gabriel sjunger då stannar hela min värld upp för att hans röst inspererar mig riktigt mycket. ENLIGT MIG har han en riktigt speciell röst och när han sjunger så blir jag helt inne i tven elr vad jag nu kollar på när han sjunger. Det blir atomatiskt att jag fastnar för att jag verkligen älskar att lyssna på när han sjunger. Den här låten är den som verkligen jag har fastnat för. Jag älskar att lyssna på när han tar i när han sjunger och sådant.


Gabriel Alares - Impossible.

Den där låten är hur fin som helst och insprierar mig riktigt mycket.
Det är så sjukt fint när han sjunger först lugnt och sedan tar i.  Sen så själva låten är extremt fin.


Simple Plan - Perfect.
Finns nog inget annat band som inspererar mig lika mycket som deras. En del av deras låtar passar verkligen inte på mitt liv och hur jag känner. Detta är en av dom. Låten är om att man inte är perfect och vidare. För ingen är perfect ingen har exakt allt som gör en perfect. Alla har sina misstag. Även dom som kanske inte ens vet om det! Den här låten är en riktigt bra låt och inspererar mig till 110 %!


Simple Plan - Welcome to my life.

Den här låten är en som verkligen tar på mig. Den inspirerar mig och jag håller med texten så sjukt mkt. Jag känner exakt lika som han gör i låten och håller med texten som bara den. Den är grymt bra och jag håller med dom verkligen alltså när det gäller de i texten.


Pusss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 22 oktober 2013 10:21

Hallå allihopa.


Nu sitter man på lektion då och har hälsopedagogik.

Ska göra en slags uppsats om människokroppen och hur våran kropp fungerar under en dag.

Inte direkt den roligaste uppgiften kan jag säga men allt är inte roligt.


Idag så slutar man klockan 14.05 så då blir det att ta bussen hem sen så senare så tar Ida fyra bussen hem till mig.

Vi får se vad vi hittar på men det blir säkert nå kul.


Blir förbodligen att ¨åka till Stockholm i helgen och det kommer isf bli grymt.

Folk frågar mig ofta varför jag gillar att vara i stockholm så mkt även när jag inte har nå pengar för att shoppa.

Men alltså för mig är det inte bara att shoppa och vidare som jag åker till stockholm.

Jag åker dit för att det är det enda stället i hela världen där jag verkligen trivs.

Alla känner inte alla där och man kan vara sig själv.

Man kan klä sig hur man vill utan att folk är så dömmande.

I små städer som t.ex Söderhamn.. där är folk så sjukt dömmande.

Man kan inte bete sig hur man vill, man kan inte klä sig hur man vill och man kan inte göra vad man vill utan att folk ska dömma en som bara fan!

Jag är så sjukt less på det som att jag är en person som alltid vill vara mig själv.

Men det är inte alltid så lätt när folk är så sjukt dömmande!

Så det är därför jag verkligen trivs i Stockholm för där kan jag verkligen vara mig själv.

Sen så när jag är i lägenheten där och sitter ute på balkongen och kikar ut över vattnet och en del av staden som man ser, då kan jag vara lugn och känna mig fri.

Jag älskar stockholm och jag trivs verkligen av att vara där och så kommer det alltid förbli.

Min dröm har alltid varit att flytta dit men det kommer jag inte ha råd med.

Det är riktigt dyrt att flytta dit och det är de enda problemet som stoppar mig.

Sen så skulle det ju vara svårt att lämna mina syskon och vänner men jag kan inte alltid följa efter vad andra vill!

Jag måste göra vad jag själv vill nån gång med.

Och det finns ingen och inget som kan förstöra min dröm om att flytta dit men kostnadet hindrar min dröm från att bli sann. Men man vet aldrig. Nångång kanske jag bor i stockholm.

Sådant som märks.

Puss och kram//M

Presentation


Jag heter Madde och jag är en tjej som pluggar vård och omsorg och umgås med underbara vänner! Jag bor i Söderhamns kommun. Denna bloggen är min offentliga dagbok som jag skriver om min vardag, mina tankar, om mode och ren fakta. Hoppas ni gillar de.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hårfärg borde jag ha?
 Rött
 Blond
 Svart
 Brunt
 Slinger
 Färgat underhår

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards