liveyourlifee

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Madde Rönnqvist - 15 maj 2013 14:41

Nu sitter man på bussen på väg hem då efter en rätt så jäzig men ändå sorglig dag på praktiken.
Va ut och gick med hundarna i skogen och så. Va riktigt skönt kan man ju säga förutom lute geggigt och att hundarna hoppade ner i lervatten och sen skaka av sig det bredvid en då man vart blöt och smutsig men det är man ju van vid nu.
Men när vi va ute på praktiken fick en av hundarna syn på en orm pch började nosa på den. Men sen så såg vi inte så mkt mer.
Men efter en stund så började hon sagta ner och lägga sig ner och sätta sig ner rätt mkt vilket inte är likt henne. Så vi började undra om hon hade blivit biten men vi visste först inte helt säkert men för säkerhetens skull så vände vi och gick tillbaka till dagiset. När vi kom dit la vi in henne i en bur för att hon skulle få vila och efter en liten stund så såg man hur hon började svälla upp riktigt mycket runt munnen och nosen. Så hon som jag jobbar med tog henne och åkte i väg med vovvsingen till veterinären och dom gav henne något sen så ska lilla vovvsingen åka till Bollnäs och får stanna där över natten.
Hatar ormar!!
Men hon kommer ju klara sig som tur va.

Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 15 maj 2013 14:28

I måndags så va ju jag och Fanny in till stan då när vi träffade mor min och hennes kille och underbara lillasyster då käkade vi mjukglass det var första gången för mig i år och jag äter bara det på somrarna.
Så sjukt gott!

Nån mer än jag som älskar sommaren sjukt mycket? ;)

Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 15 maj 2013 09:24

Nu sitter man på bussen då på väg till praktiken. Är trött som bara den men det är jag typ alltid.

Sorry att jag är så dålig på att uppdatera bloggen men har slut på idéer om vad jag ska skriva. För det är väll inte direkt det roligaste att läsa om att jag är i skolan och vidare.

Gårdagen blev det iaf två lektioner sen hem och slänga kläder i tvätten sen va man med Helena en stund och filmade henne och så sen så drog man hem sen till farmor pch käkade efter det blev det att dra med Nina och hennes kille till stallet sen så filmade jag henne och så. Sen så när jag kom hem blev det att prata med älskling, Ida och Emil på skype sen sova.
Idag blir det att bara ta det lugnt.

Puss och kram//M

Presentation


Jag heter Madde och jag är en tjej som pluggar vård och omsorg och umgås med underbara vänner! Jag bor i Söderhamns kommun. Denna bloggen är min offentliga dagbok som jag skriver om min vardag, mina tankar, om mode och ren fakta. Hoppas ni gillar de.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hårfärg borde jag ha?
 Rött
 Blond
 Svart
 Brunt
 Slinger
 Färgat underhår

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards