liveyourlifee

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Madde Rönnqvist - 21 januari 2013 21:00

Alltså jag förstår mig inte riktigt på vissa saker när vi tjejer bråkar om killar... 


Alltså värden är liten och speciellt hudik och söderhamn... 

Jag har fått skäll av att jag har snackat med vissa killar förut. 
Som tex två killar i hudik och två killar i söderhamn tror jag det var... 

Bara för att dom kanske har haft sex med den killen elr något annat så får man inte snacka med den personen för dom men när det i själva värket var jag som snackade med dom killarna före dom ens snackat med killarna för första gången. 
Men det blev bara att jag inte hade sex med dom och sen så börjar dom andra snacka med dom och dom ligger med killarna och sen så bara för att man själv börjar snacka med dom igen då är det tydligen fel enligt tjejerna.... 

Som tex jag har en kompis som jag känt läänge. Och det är tre killar hon inte vill att jag ska snacka med bara för att hon varit tsm med två av dom och hållt på med en av dom men i själva värket så hade jag snackat med alla dom där tre innan hon ens visste vilka det var. Iaf dom där två killarna hon varit tsm med, och nu är det jag som inte får snacka med dom. Så vaddå skulle jag ha sagt till henne då att hon inte fick vara tsm med dom där två hon varit tsm med elr att hon inte fick träffa den där andra killen bara för att jag snackade med dom där tre före? Nej, man kan inte bestämma över andra. Men när det gäller Vänner, elr bästa vänner och sånt, visst då kan man ju säga till sina vänner om man kanske inte vill att dom ska hålla på med ens ex för det förstår man ju och då får man respektera det, men man kan inte säga nej till om det gäller en kille man bara har träffat några få gånger men inte varit tsm med för alltså i en sådan stad som denna, liksom om man har träffat en kille och kanske haft sex med den men sedan inte varit tsm med han då kan man inte säga om någon får elr inte får träffa och snacka med den personen för asså då skulle ingen singel tjej alls få kille om folk höll på så hela tiden. 
Sen så var det en tjej i hudiksvall som vart skit sur på mig för att jag gillade en killes status bara för att hon gillade den killen, men vaddå ska inte tjejer få gilla hans statur om han skriver nå bra bara för att den tjejen är kär i honom? det är seriöst sjukt! 
Sen en tjej i hudik som sa att jag inte fick snacka med en viss kille bara för att hon snackade med honom och hade haft sex med honom så fick inte jag snacka med honom när det egentligen var jag som hade snackat med honom innan hon ens hade lagt märke till honom. Då blir man ju bara förbannad! 


Sen så finns det en tjej som blev skit sur på MIG bara för att hennes ex höll på smsa till mig och jag typ va stram och försökte få honom att sluta skriva, men då sitter hon och ljuger om att det va jag som skrev till honom... 


Alltså hur vi tjejer bråkar om killar.... Det är bara LÖJLIGT! 
Man borde börja resptektera andra och det finns vissa saker man kan ställa krav i men också saker man inte kan! 


 


Puss och kram//M

Av Madde Rönnqvist - 21 januari 2013 20:20

Nu ligger man i sängen då och har nyss käkat några mackor. 

Idag så va man med underbara Ida då ^^ 

Va på furan och fika och sen så fixade vi lite annat och så, sen så fick vi också se en kompis lägenhet som va typ superduper snygg som jag lätt skulle vela ha, synd att lägenheten är upptagen nu ^^ 

Aja i morgon så börjar skolan i gen då som att idag var man ledig som vanligt som att man inte har fått någon praktik än. 

Sen så slutar man ju 13.10 och då blir det att dra hem till farmor och farfar för att lämna ett par vantar till farmor så hon kan laga dom. 

Fick en tidig födelsedags present av farmor och farfar idag. En slags halsduk ungefär fast den går också ner över axlarna och en bit till. En svart och riktigt fin. 


På onsdag så slutar man kl tio så då blir det att träffa mor min och fantastiska lillesyster. Saknar henne sååå. 

Sen så på torsdag blir dett att vara med ida, så då ska jag färga hennes utväxt och hon ska färga mitt hår. 
Sen så på fredag så är det dag... då kommer dagen man har längtat efter i åratal. Då blir jag 18 år och det firas ju med dom bästa. Lääängtar ^^ 


 


Puss och kram//M

Presentation


Jag heter Madde och jag är en tjej som pluggar vård och omsorg och umgås med underbara vänner! Jag bor i Söderhamns kommun. Denna bloggen är min offentliga dagbok som jag skriver om min vardag, mina tankar, om mode och ren fakta. Hoppas ni gillar de.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Omröstning

Vilken hårfärg borde jag ha?
 Rött
 Blond
 Svart
 Brunt
 Slinger
 Färgat underhår

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards